Hilltribe - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Kira Mertens - WaarBenJij.nu Hilltribe - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Kira Mertens - WaarBenJij.nu

Hilltribe

Blijf op de hoogte en volg Kira

24 Januari 2015 | Thailand, Chiang Rai

Sawadee ka!
Afgelopen week ben ik bij een Hilltribe volk geweest, in het dorp waar de Akha's wonen. De Akha's hebben hun eigen taal en religie, die op het boeddhisme lijkt. Maandag kwamen we in het begin van de middag aan en hebben we de heilige plekken in het dorp bezocht. Dinsdag hebben we een trekking door de bergen gedaan van zo'n 6-7 uur. We liepen met machetes door de natuur en hebben heerlijk fruit zoals passievruchten en papaja's van de bomen gegeten. De lunch was helemaal bijzonder: onze borden en bekers en bestek maakten we ter plekke van bamboe en het eten werd ook in bamboe bereid. Na de zware tocht zijn we heerlijk bijgekomen in een natuurlijke spa (de eerste keer warm water sinds dat ik hier ben). 'S avonds zijn we naar een soort kermis-achtige markt ter ere van een koning die 700 jaar geleden regeerde geweest.
Woensdag hebben we doorgebracht bij een Akha familie. We hebben ze geholpen met hout hakken en het hout vervolgens met rieten manden op onze rug naar huis gedragen. 'S middags hebben we de traditionele kleding van de Akha's gepast, en geholpen met het koken. We hebben de nacht doorgebracht bij de familie, en de volgende dag hebben we 's ochtends lesgegeven op de Akha school. 'S middags hebben we boodschappen gedaan en gekookt voor mensen uit het dorp. We hebben tomatensoep met gehaktballen gemaakt en wentelteefjes, en het was echt verrassend lekker! ;) daarna hebben we met de Akha mensen gedanst en gezongen.
Vrijdag hebben we in het kamp gewerkt, we hebben bakstenen muurtjes gebouwd voor een toekomstig toilet. Verder hadden we vrij en zijn we even naar de school gegaan.
Vandaag zijn we naar Chiang Rai gegaan. We hebben een waterval, de White Temple en Black House bezocht, en daarna een marktje.
Aankomende week heb ik een 'vrije' week, ik ga met een Nederlands meisje Chiang Mai en Bangkok bezoeken. We blijven nu nog een nachtje in Chiang Rai, en dan gaan we morgen naar Chiang Mai. We weten nog niet precies wat we gaan doen maar het wordt vast en zeker leuk ;)!
Liefs, Kira

• 07 Februari 2015 - 10:48

Oma En Opa:

Mooie foto's! Zo te zien gaat het goed met je. Geniet er van.
    We denken aan je.

Liefs,