Three weeks in - Reisverslag uit Ban Thong Khung (2), Thailand van Kira Mertens - WaarBenJij.nu Three weeks in - Reisverslag uit Ban Thong Khung (2), Thailand van Kira Mertens - WaarBenJij.nu

Three weeks in

Blijf op de hoogte en volg Kira

12 Januari 2015 | Thailand, Ban Thong Khung (2)

Sawadee ka! (Hallo in Thai)
De tijd vliegt! Ik zit nu ruim drie weken in Thailand, al voelt het veel langer. De eerste week hebben we nog wat tempels bezocht, waaronder de 'monkeytemple'. Deze "tempel" stond in het midden van een dorpje, het was eigenlijk een soort plein met een tempel in het midden. De apen liepen daar gewoon los rond, op dat plein en in het dorpje zelf. Je kon zakjes met stukjes mais voor de apen kopen, die de apen dan vervolgens uit je hand gristen en lekker in een hoekje op gingen zitten eten ;). Ze sprongen boven op je, en knaagden overal aan (denk aan kleren, haren, tassen etc). Een erg leuke ervaring, ondanks het feit dat niemand daar zonder tand- en/of nagelafdrukken wegging.
De tweede week heb ik het 'clayhouse project' gedaan. In principe een heel leuk project, maar ik was de enige vrijwilliger in die week waardoor het soms een beetje saai kon zijn. Het werk bestond voornamelijk uit een speciale bouwklei maken, en dan deze klei vervolgens gebruiken voor bouwstenen of als cement. Ook hebben we delen van het klooster geverfd. De huisjes die er staan en nog gebouwd gaan worden kunnen gebruikt worden door monniken, en in het klooster kunnen ze bidden.
Elke week zijn er vaste 'uitjes' voor de vrijwilligers van alle projecten. Op dinsdag gaan we naar de avondmarkt in het dichtstbijzijnde dorpje, waar je oa eten en kleren kan kopen. Elke woensdag werken we maar een halve dag, en 's middags kan je dan kiezen om te gaan zwemmen of naar het winkelcentrum te gaan. 'S avonds gaan we bbq'en, en daarna hebben we een feestje in een ander vrijwilligershuis. Donderdagavond gaan we met z'n allen naar Tesco, een winkelcentrum met een enorme supermarkt.
De derde week heb ik Engelse les gegeven op een school. Ik gaf les met een Nederlands meisje en een Thaise jongen. We hadden vier klassen per dag, die we lessen van een uur gaven. De kinderen waren 7 t/m 10 jaar oud (in onze klassen) en hun Engels was verrassend slecht. De kinderen leren daar om alles wat gezegd wordt te herhalen, wat eerst een goed idee lijkt, maar als je ze vervolgens een vraag stelt herhalen ze de vraag in plaats van antwoord te geven. Het lesgeven ging soms nogal moeizaam dus. Op de laatste dag hebben al onze leerlingen kaarten voor ons gemaakt met tekeningen en teksten als 'thank you teacher Kira' en 'we hope you come again'. Ook hebben we van de school een mooi certificaat gekregen.
Deze week werk ik in het weeshuis. Ik heb net mijn eerste dag achter de rug, het was zwaar werk maar bracht iedereen veel voldoening. In het weeshuis wonen ongeveer 270 kinderen, met iets meer jongens dan meisjes. We zijn vooral bezig met constructief werk en met schoonmaken. Op het moment hebben bijna alle meisjes luizen, dus het haren wassen met luizenshampoo en kammen moet ook dagelijks gedaan worden. Sommige van de vrijwilligers hier hebben hierdoor ook luizen gekregen, waardoor bij iedereen nu een beetje de angst hangt om zelf luizen te krijgen. Iedereen checkt elkaar dagelijks en was zijn haren uit voorzorg met luizenshampoo.
In overleg met de begeleiders hier heb ik besloten het opgehaalde geld niet uit te geven aan de school maar aan het weeshuis, aangezien het weeshuis het geld veel beter kan gebruiken. Ik ga deze week ergens met een begeleider inkopen doen, waarschijnlijk gaan we medische spullen en kleren voor de kinderen kopen, maar daar kom ik later nog op terug. Een donatie is nog steeds hartstikke welkom!
Ik zet steeds kleine updates op twitter, je kan me volgen als je het leuk vindt om iets regelmatiger dingen over het leven hier te lezen. Mijn twitter: @KiraMertens.
Liefs, Kira

  • 12 Januari 2015 - 18:08

    Ingrid:

    Hoi Kira
    Met veel plezier lees ik samen met Frank wat voor mooie en leuke dingen jij daar allemaal meemaakt. Wat een ervaingen voor je. De foto's geven ook goed de sfeer weer. Ze zijn heel mooi. Geniet van alles!
    Dikke kus
    Ingrid en Frank

  • 12 Januari 2015 - 19:23

    Freek:

    Leuke blog Piri! Kijk uit naar je volgende avonturen

  • 14 Januari 2015 - 15:46

    Oma En Opa:

    Lieve Kira,
    Wat een ervaring om dat allemaal mee te maken. We zijn best wel een beetje jaloers!
    We blijven je volgen en hopen dat je een fijne tijd hebt. We wisten niet eerder van deze blog anders hadden we wel eerder gereageerd.

    Veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Thong Khung (2)

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2015

Hilltribe

18 Januari 2015

Donaties voor het weeshuis

12 Januari 2015

Three weeks in

23 December 2014

De eerste dagen

19 December 2014

Daar gaan we dan!
Kira

Hoi! Op deze pagina ga ik een blog bijhouden over mijn reis naar Thailand.

Actief sinds 19 Dec. 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 6605

Voorgaande reizen:

19 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: